Het verduurzamingsproject aan de Parkstraat – 36 appartementen – in Sappemeer is feestelijk opgeleverd aan Woningstichting Groninger Huis. De 36 appartementen kregen niet alleen een zichtbare opknapbeurt maar ook een energiezuinige. Alle gevels, vloeren en het dak zijn geïsoleerd door Paas B.V..
Het complex is gebouwd in 1971 en kan wel een onderhoudsbeurt en verduurzamingsslag gebruiken. Er zijn ook kunststof kozijnen met HR++ glas en mechanische ventilatie geplaatst. En zijn de gevels, het dak, de dakkapellen eb de vloeren geïsoleerd. Bewoners besparen daarnaast extra op hun energierekening doordat ieder appartement nu is uitgerust met zonnepanelen.
Naast deze verduurzamingsslag zijn alle badkamers en wc’s in een modern jasje gestoken. Bewoners die de keuken wilden verplaatsen naar de woonkamer kregen een nieuwe keuken. Van de ruimte die daardoor overbleef, is een extra slaapkamer gemaakt.
Nu kunnen de bewoners genieten van hun duurzame en comfortabele appartement.











